Ремонт електричної теплої підлоги (нагрівального кабелю)

Ремонт електричної теплої підлоги (нагрівального кабелю)

13 бер, 2016 переглядів: 1955 коментарів: 0

Поломка професійно встановленого електричної теплої підлоги - штука досить рідкісна. У той же час за багато років роботи нам частенько

Ремонт кабельних теплих підлог

Поломка професійно встановленої електричної теплої підлоги - штука досить рідкісна. У той же час за багато років роботи нам частенько доводилося знаходити  різного роду несправності, в т.ч. викликані некваліфікованим монтажем.

В першу чергу, постарайтеся визначити, який же компонент системи (терморегулятор, датчик температури або гріючий кабель) несправний. Іноді це можна легко визначити, наприклад, у випадках, коли сверлили підлогу і пошкодили кабель (ставили дверний упор і т.п.).


Якщо причина поломки неочевидна, виміряйте напругу живлення. Вона повинна відповідати значенню, наведеному в інструкції по експлуатації терморегулятора, не відхиляючись від неї більш ніж на 5%.

Якщо не працює індикація включення теплої підлоги на регуляторі (лампочка або значок на електронному дисплеї), необхідно перевірити наявність напруги (220В) на виводах для підключення до нагрівального кабелю при підключеному зовнішньому датчику температури (якщо він передбачений). Якщо напруги немає - проблема може бути викликана поганими контактами на регуляторі через погано затягнуті фіксуючі гвинти, а також несправністю датчика температури або самого термостата.


заміна датчика температури

Датчик температури підлоги. Для того, щоб перевірити датчик температури (виносний), необхідно від'єднати його від терморегулятора і перевірити його опір. Виймати датчик з підлоги для цього не потрібно. Значення опору повинно бути вказане в інструції до терморегулятора. також читайте в статті 

. Якщо датчик несправний, його необхідно вийняти з гофрованої трубки, в яку він поміщається під час монтажу, і замінити його. При цьому звертайте увагу на те, щоб датчик дійшов до кінця трубки. Для цього краще відзначити на новому датчику довжину того, який ви вийняли.

На жаль нерідко ми стикаємося з неправильною установкою датчика, яка унеможливлює його заміну. Наприклад, при монтажі не застосовувалась гофрована трубка і датчик міцно застряг в стяжці; трубка є, але покладена з таким перегином, що датчик витягнути не вдається. Ситуація складна, але вирішуване.

Подібні проблеми і шляхи вирішення детально розкриті в нашій статті 

Щоб уникнути розбирання підлоги при заміні датчика, може бути рекомендована заміна терморегулятора на модель, що працює в режимі регулятора потужності, наприклад терморегулятор OCD4. Подібні регулятори дозволяють теплій підлозі  працювати в режимі таймера (наприклад, півгодини - робота, 15 хвилин - відключення). Цей варіант не особливо зручний в експлуатації, в той же час цілком може підійти в деяких випадках, тому що дозволить забезпечити нагрів підлоги в приміщенні.

Під час перевірки справності самих терморегуляторів, рекомендується відключати від них гріючий кабель. У разі поломки термостата його можна замінити на ідентичний, підключивши до нового пристрою старий датчик. Якщо ж вибрали іншу модель, то датчик краще також замінити, що не важко при правильному монтажі датчика, та й датчик найчастіше йде в комплекті з новим термостатом.

Ремонт нагрівального кабелю

Нагрівальний кабелю. Якщо ж і терморегулятор, і датчик температури цілком справні, причину того, що система не працює, потрібно шукати в термокабелі. Як перевірити кабель теплої підлоги? Для цього зробіть замір опору кабелю, опору ізоляції, порівняйте його зі значеннями, зазначеними в паспорті або гарантійному талоні виробу. При професійному монтажі ці значення завжди перевіряються і вписуються після установки. При їх відсутності, що теж, на наш жаль, зустрічається досить часто, опір кабелю можна приблизно оцінити, грунтуючись на площі і питомій потужності 100-180 Вт / м кв. Найчастіше ми стикаємося з дуже великими значеннями опору (мегаомах), що однозначно говорить про обрив кабелю, викликаному зазвичай механічним пошкодженням. Детальніше про перевірку опору кабелю, що гріє - . Ще одна ознака професійного монтажу - наявність схеми укладання кабелю - в першу чергу погляньте на неї. Як правило, підлогу свердлять під обмежувачі дверей, шафи, сантехніку тощо

При обриві нагрівального кабелю часто значно зменшується опір ізоляції, в т.ч. опір між нагрівальною жилою (або обома жилами) і оплетінням. У подібних випадках для пошуку місця обриву використовується спеціальний прилад - високовольтний генератор, який часто дозволяє подати високу напругу для утворення високовольтної дуги між нагрівальною жилою та оплетінням або жилами кабелю. Далі це місце може бути знайдено за допомогою іншого приладу - аудіо-детектора, принцип роботи якого схожий з металошукачем.

Іноді, коли аудіо-детектором місце розриву знайти не вдається, для його пошуку використовуються т.зв. термопластини. Цей метод можна застосувати в тих випадках, коли після «пропалювання» кабелю і його охолодження (протягом кількох годин), між жилами нагрівального кабелю  утворюється струмопровідна доріжка. При подачі зниженої напруги частина кабелю нагрівається і можна визначити зону прогріву і обриву, прикладаючи пластини до підлоги. Цей метод також можна застосувати і в тих рідкісних випадках, коли опір кабелю значно нижче номінального, що можливо у випадках, коли нагрівальні жили через пощкодження злипаються.

Отже, місце пошкодження знайдено (що, на жаль, навіть володіючи високим рівнем професіоналізму і технічної оснащеності, вдається здійснити не у всіх випадках). Тепер необхідно акуратно звільнити частину нагрівального кабелю і провести його ремонт. Обірвані жили з'єднуються за допомогою гільз відповідного діаметру, які обжимаються прес-кліщами. Місце з'єднання ізолюється за допомогою термоусадочної муфти і будівельного фена: нагріта муфта остигає, стискається і герметизує місце пошкодження.


Посилання на публікацію: http://ishop.sutem.com.ua/articles/topics/floor_heating/floor_repair

повязані публікації

 

Коментарі